2013. május 10., péntek

Fehér spárga "Asparagus"!

Ismerem a spárgát, régről.
Ahonnan érkeztem, sok-sok spárgaföld volt,
és sok embernek adott megélhetést... 
Mi pedig szedés után kijártunk még böngészni, 
és feltöltöttük otthoni készleteinket.
A kedvencem a leves és vajon párolva rántottába....

Hmm.....

Ismerem az asparagust.....
Régről. Még nagyapám sogórnőjének a kertjében volt.
Hatalmasra nőtt, sok kis piros bogyót hozott aztán...

Régóta tudom, hogy a kettőt nyugodtan összeköthetem.
De sokan nem tudják! :) 
A piros bogyókból sok türelemmel fincsi spárgát nevelhetünk...

White Asparagus

Sikerült beszereznem ebből a kis magocskákból is.
Azt mondják, hogy szinte lehetetlen magról termeszteni...
Szeretem a kihívásokat, és én bizony földbe nyomkodtam őket.
Azt írja az irodalom, hogy így 4 évet kell várnom a szüretre.

Évelő növény, a napot szereti árnyék nélkül.
A talaj mély és jó vízelvezetésű kellene hogy legyen, 
majd halmozzuk, mint a burgonyát.
Vetése fél cm mélyre, 25 C fokos helyiségben, és kb. 2 hét a csírázás.

A palántákat majd kiültetem... 
Csak győzzem kivárni.

A népi gyógyászat úgy tarja, hogy remek vértisztító, 
és felszámolja a fertőzéseket a szervezeten belül.
Élettani hatásai, összetétele:

Hat a vesékre és a mirigyekre, ezáltal serkenti az anyagcserét. Felszámolja a húgyúti betegségeket. Legújabban aszparaginsav tartalmánál fogva fogyókúrázóknak ajánlják. Reformboltokban már kapható aszparaginsav tartalmú tabletta.

Rendszeres fogyasztása megelőzheti a daganatos megbetegedések kialakulását. Rákellenes hatóanyaga az E-vitamin, mely nemcsak antioxidáns hatású, hanem ingerli az immunrendszert is, ezzel serkenti a daganatos sejtek elpusztítását. Egy másik védőanyaga a szelénium. Ha az E-vitamint a szeléniummal együtt vizsgáljuk, akkor antioxidáns hatása kifejezettebb.
Kiemelkedő mennyiségű folsav és E-vitamin van benne, magas a szeléntartalma is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése