2014. április 1., kedd

Medvehagyma fűszerolaj





A virágokat megmostam, konyharuhán megszárítottam. 
Pici üvegekbe tettem 1-1 kisebb babérlevelet, néhány szem borst, egy pár rozmaringot.
Az üvegeket telepakoltam virágokkal.
Kevés napraforgó olajban elkevertem egy kis sót, és egy kis oliva olajat, ezt ráöntöttem a virágokra, majd felöntöttem őket még olajjal.
Hideg helyen kell tárolni, a virágok salátákra vagy díszítésként mennek majd, és a fűszeres olaj is felhasználható.


Fűszerolaj másként:

Medvehagyma levelét megmostam, megszárítottam, apróra vágtam.
Az étolajos üvegbe gyömöszöltem, és tettem mellé még néhány levelet egészben is.
Ezután felöntöttem étolajjal, lezártam.
Sötét és hűvös helyre tettem.
Két hét múlva szűrhető és használható!



4 megjegyzés:

  1. Ez tetszik, ha lesz annyi virágom, amit már érdemes elrakni, megcsinálom
    Nagyon ügyes vagy.

    VálaszTörlés
  2. lányok, miben más a virággal készült olaj???

    VálaszTörlés
  3. eltelt egy év... talán most kapok választ.... ;)

    VálaszTörlés
  4. Annyiban más nekem, hogy még mindig nem romlott meg, nem kezdett avasodni, míg a levélből készült kb. 1,5 hónapig volt eltartható...

    VálaszTörlés