2013. szeptember 2., hétfő

Sárgadinnyelekvár

FB találtam a receptet Fűben. Fában. oldalán.


Hozzávalók:
- 1 nagyobb sárgadinnye meghámozva, felkockázva (legyen kb 1 kg)
- 1 kg sárgabarack vagy narancs vagy sárgarépa "vagy amit akartok"
- kb. 30-50 dkg nádcukor (ki amennyire édesen szereti)
- 1-2 citrom leve és/vagy reszelt héja
- pektin (nálam almahéjból, de lehet 3 az 1-ben zselésítő is..)
- megint opcionális: vanília vagy menta, vagy rum "vagy amit akartok"

Elkészítés:
A felkockázott dinnyét a másik gyümölccsel együtt kevés vízben vagy almapektinnel (ami ugye folyadék nálam) feltesszük főni. (Az is jó, ha előbb becukrozzuk és fél óra múlva már levet is ereszt.) Hozzáadjuk a cukrot, a citromot, az esetleges ízesítőket és addig főzzük, amíg megpuhul.
Én nem vagyok a szétfőzés híve, ezért botmixerrel rá szoktam segíteni, úgy hamarabb elkészül. Végül mehet bele a zselésítő, ha szükséges. Gyönyörű színe és íze lesz. (Tettem bele fehér rumot is!)
Forrón steril üvegekbe töltjük és szárazdunsztoljuk "ágyban párnák közt" .

forrás:ritmusakonyhaban.blog.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése