2013. augusztus 13., kedd

Vad ringló II. - Lekvár

Gyümölcskertbe hívtak minket, hogy a hullott gyümölcsöt cefrébe szedjük össze.
Családi pálinkafőzös buli lett volna.
A cefrének valóból sok mindent megmentettem.
Pl. 6 kg ringló szilvát.
Sok mosás, szártalanítás után jöhetett nagy munka.
Összenyomkodtam és feltettem főni.
Én kétfelé választottam, mert akartam egy natúrt, és egy levendulás változatot is.
(A levendulásba tettem 5-6 szál morzsolt levendulát, belekevertem, 
és félretettem néhány órára, hogy jól kijöjjenek az ízek.)
Amikor szétfőtt, és a héja is lejött, akkor átpasszíroztuk egy nagy szűrőn.
A pépet és a levet újra feltettem főni, 
belekevertem a dzsemfixet (mert hogy lusta disznó vagyok), 
majd mikor felforrt, akkor bele a cukrot.
Savanykásra hagytam, és azt a dícséretett kaptam a Férjtől,
hogy 20 éve nem evett ilyen finom lekvárt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése