2013. május 8., szerda

Orgonaszörp vagy orgonalekvár recept



A teljes leírás a netről van, a Magyar Természetgyógyászok Szövetsége FB oldalán jelent meg.
Fénykép: Orgonaszörp vagy orgonalekvár recept

Orgonaszörp vagy orgonalekvár? Igazából mindkettő hasonlóan készül, a különbség csupán az, hogy teszek-e bele zselésítő anyagot vagy nem.


Az első lépés a legnehezebb, a tiszta környékről gyűjtött orgona virágait egyenként le kell szedni a fürtről. Érdemes erre legalább 1-2 órát számolni, mert Nyözö szerint Sziszifusz sírva könyörögne a receptért. A kőgörgetésnél valóban könnyebb, de hasonló a feladat.

 Ha ez kész, akkor a többi már gyerekjáték. 3-4 marék orgonavirágot 1 kg cukorral és 1 liter vízzel feltettem főni.

 Pár perc forrás után botmixerrel pépesítetem, hagytam állni egy fél órát, leszűrtem, újaforraltam. (Lekvár esetén itt kell beletenni a zselésítő anyagot és a tasakján leírtak alapján eljárni.) Mi idén orgonaszörpöt csináltunk.

Épp nem találtam megfelelő üvegeket, így a lekvároknál használt csavaros üvegekbe töltöttem még forrón, majd pár percre fejreállítottam őket és kész is.

Nagyon érdekes volt, hogy bár a szűrés után visszamaradt anyag zöld volt és teljesen eltűnt az orgona virágának lila színe, magának a szörpnek kellemesen meleg sárga színe lett. Ezt még mélyíteni lehetett volna azzal, ha a cukor egy részét karmelizáltam volna.


Kandírozott orgona vagy orgona illatú cukor is készíthető belőle!

Forrás: kerteszleszek.blogspot.hu
Ez még dilemma, hogy idén megpróbáljam e.


"Orgonaszörp vagy orgonalekvár? 
Igazából mindkettő hasonlóan készül, a különbség csupán az, 
hogy teszek-e bele zselésítő anyagot vagy nem.
Az első lépés a legnehezebb, a tiszta környékről 
gyűjtött orgona virágait egyenként le kell szedni a fürtről.
 Ha ez kész, akkor a többi már gyerekjáték. 
3-4 marék orgonavirágot 1 kg cukorral és 1 liter vízzel feltettem főni.
Pár perc forrás után botmixerrel pépesítetem, 
hagytam állni egy fél órát, leszűrtem, újaforraltam. 
(Lekvár esetén itt kell beletenni a zselésítő 
anyagot és a tasakján leírtak alapján eljárni.) 
Mi idén orgonaszörpöt csináltunk.
Épp nem találtam megfelelő üvegeket, így a lekvároknál 
használt csavaros üvegekbe töltöttem még forrón, 
majd pár percre fejre állítottam őket és kész is.
Nagyon érdekes volt, hogy bár a szűrés után visszamaradt 
anyag zöld volt és teljesen eltűnt az orgona virágának lila színe, 
magának a szörpnek kellemesen meleg sárga színe lett. 
Ezt még mélyíteni lehetett volna azzal, 
ha a cukor egy részét karmelizáltam volna.

Kandírozott orgona vagy orgona illatú cukor is készíthető belőle!"
(Forrás: kerteszleszek.blogspot.hu)


Ha készítenék ilyen szörpöt, mindenképp tennék 
hozzá citromot, citromsavat vagy citrompótlót, 
és mivel sose lehet tudni, megmutatnám neki a tartósítószert is. 
Nem szeretem a kárba veszett időt, és munkát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése