2014. január 11., szombat

Angelstroop - almaszirup

Hozzávalók: 
3l szűretlen, préselt 100%-os almalé
40-45dkg barnacukor (minél barnább, melaszosabb, annál jobb. persze ne a színezéktől legyen barna)
negyed teáskanál őrölt fahéj
.
Egy nagy lábasba beleöntöm az összes almalevet, alágyújtok, hozzáadom a barnacukrot és a fahéjat, és kevergetem amíg a cukor el nem olvad.
Ekkor már magára lehet hagyni kis lángon, főni.
Negyedére kell besűrűsíteni, ami nekem kb két és fél óra volt.
Egy evőpálcikát használtam mérőeszköznek, azon jelöltem be az eredeti lé-szintet.

A végén egy majdnem fekete, sűrűbb szirupot kapunk, de vigyázat, a lábasban lévő adagból a vége felé tegyünk kistányérra egy-egy kiskanállal és tegyük be a hűtőbe megnézni a viszkozitását, mert csalóka!: forrón teljesen folyékony, de hűtve már méz-szerű állag a tökéletes.
Nagyon nagyon finom, sötét, füstös-szilvás, almáskaramellás, fűszeres íz. Mehet is kenyérre, mint a lekvár, vagy palacsintára mint a juharszirup. De sajt mellé is kaptam, úgy is ütős.
Az eredeti mennyiségből kb 6dl szirup lett.

(Forrás: http://befozok.blog.hu/2013/12/30/appelstroop)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése